دانلود و پشتیبانی

تیم کشتیار همواره در جهت بهبود کمی و کیفی خدمات خود پذیرای صدای مشتریان است، کافیست با ما تماس بگیرید و یا فرم صفحه تماس با ما را تکمیل نمایید تا ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم، معمولا دوستان واحد مشاوره و فروش پاسخگوی شما خواهند بود.

اطلاعات تماس
تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی
info@Keshtyaar.ir
09192315521/021-28426521
شرکت فضاپایه کشتیار

آشنایی با شرکت فضاپایه کشتیار

شاید برای شما سؤال پیش بیاد که کسب و کار کشتیار به شما چه کمکی می‌کند؟ شرکت فضاپایه کشتیار فعالیت خود را در سال 1397 توسط تیمی از جوانان متخصص ایرانی در زمینه هوافضا، کشاورزی و سنجش از دور، با انگیزه مدیریت بهینه مزارع کشاورزی با استفاده از داده‌های فضاپایه آغاز کرد.

این شرکت دانش بنیان با به کارگیری تکنولوژی سنجش از دور به پردازش و تحلیل داده‌های خام حاصل از تصاویر ماهواره‌ای می‌پردازد. شرکت فضاپایه کشتیار با استفاده از این تصاویر ماهواره‌ای و به کارگیری دانش روز در عرصه کشاورزی مدرن با هدف تولید محصول بیشتر و مدیریت دقیق مزارع با هزینه کمتر، به بازارهای داخلی ورود پیدا کرد.

شرکت فضاپایه کشتیار

کشتیار پلی میان تکنولوژی و کشاورزان است که بروزترین فناوری‌ها را به زمین‌ها و اراضی کشاورزی ارائه می‌دهد.

برای مدیریت بهتر زمین‌های کشاورزی کشتیار وارد عمل شد، تا بتواند کشاورزی سنتی را به مدرن تبدیل کند و باعث رشد صنعت کشاورزی کشور شود.

کشتیار به عنوان دستیار هوشمند زمین‌های کشاورزی راهکارهای کاربردی را در زمینه پایش بهینه مزارع، افزایش میزان بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید به کشاورزان عزیز و زحمتکش کشور ارائه می‌دهد.

دستیاری مطمئن برای افزایش عملکرد و تولید محصولات کشاورزی و رسیدن به نتیجه دلخواه با کمترین هزینه ممکن، دستیاری که کار آن نظارت ماهواره‌ای بر سلامت و رشد گیاهان کشاورزان زحمت‌کش است.

شرکت دانش بنیان فضاپایه کشتیار

شرکت دانش بنیان فضاپایه کشتیار

 

 محصول کشتیار

با توجه به رشد چشمگیر جمعیت، با گذشت زمان منابع تأمین مواد غذایی روز به روز محدودتر می‌شود؛ بنابراین امروزه در حوزه کشاورزی استفاده از روش‌ها و تکنیک‌هایی از قبیل سنجش از دور برای مدیریت و پایش مزارع، تأثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های تولید، حفظ منابع غذایی و افزایش آن داشته است.
در واقع کشتیار با بکارگیری تصاویر ماهواره‌ای در پایش زمین‌های کشاورزی، باعث شده که دیگر نیازی به حضور میدانی کشاورزان بر سر زمین‌هایشان نباشد؛ چرا که هیچ قسمتی از زمین، از دید تصاویر ماهواره‌ای دور نمی‌ماند و می‌توان به کمک آن زمین‌های کشاورزی را به صورت دقیق پایش نمود.

در کشاورزی دقیق، تمامی سطح زمین به عنوان یک واحد مدیریتی در نظر گرفته نمی‌شود؛ بلکه یک زمین کشاورزی به بخش‌های کوچک و مختلف تقسیم‌بندی می‌گردد و با توجه به نیاز صحیح بخش‌های مختلف آن، مدیریت می‌شود.

کشتیار به عنوان دستیار هوشمند زمین‌های کشاورزی به پایش دقیق و به هنگام مزارع می‌پردازد و اطلاعات جامع و کاربردی را در اختیار کشاورزان عزیز کشورمان قرار می‌دهد.

کشتیار، یک سامانه تحت وب برای مدیریت هوشمند زمین‌های کشاورزی است که با استفاده از تصاویر ماهواره‌های سنجش از دور در کنار دانش کشاورزی راهکارهایی را برای پایش دقیق، افزایش عملکرد و کاهش هزینه‌های تولید ارائه می‌دهد.

داده‌های ماهواره‌ای به صورت نقشه‌های کاملاً ساده، قابل فهم و کاربردی جهت افزایش میزان تولید و بهره‌وری در زمین‌های کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. کشاورزان می‌توانند با استفاده از سامانه کشتیار در هر هکتار داده‌های مربوط به 100 نقطه را بررسی و آنالیز کنند.

در فناوری سنجش از دور، یک سنجنده بر روی ماهواره، بدون تماس مستقیم با سطح زمین و محصولات شما، اطلاعات مربوط به زمین‌های کشاورزی را استخراج می‌کند و این داده‌ها استفاده از سیستم‌های پردازش و نرم‌افزارها، تحلیل و کارشناسی می‌شود و درنهایت به نقشه‌های کاربردی و کم هزینه برای استفاده کشاورزان تبدیل می‌گردد؛ بنابراین نیاز به حضور میدانی کشاورزان بر سر زمین‌هایشان کمتر است؛ چرا که هیچ قسمتی از زمین، از دید تصاویر ماهواره‌ای دور نمی‌ماند.

دستاوردها و افتخارات شرکت دانش بنیان فضاپایه کشتیار

  • شرکت دانش بنیان فضاپایه کشتیار علاوه بر کسب مجوزهای لازم از دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در داخل کشور، در عرصه‌های بین‌المللی نیز درخشیده و جزو 30 استارتاپ برتر مسابقه کشوری با ماهواره «Farming By Satellite» سازمان فضایی اروپا شده است.
  • گواهی دانش بنیانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
  • عضو هیئت مؤسس انجمن صنفی کسب و کارهای نوپای کشاورزی وزارت جهاد
  • استارتاپ منتخب هشتمین جشنواره ملی فاوا سال 98، الکامپ، نوآوردگاه فضایی
  • کسب و کار برتر مسابقه تلوزیونی میدون سال 98
  • معرفی نامه و تاییدیه از سازمان فضایی ایران
  • تقدیر توسط سازمان فضایی در پویش کمک به سیل سال 98
  • مجوز سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی

شرکت فضاپایه کشتیار از استارت آپ‌های فعال در حوزه فناوری سنجش از راه دور است که استقبال گسترده از خدمات این شرکت توسط کشاورزان، شرکت‌های کشت و صنعت، تعاونی‌های روستایی، سازمان‌های دولتی و غیردولتی موجب رشد سریع و ارتقاع جایگاه این شرکت در بازار خدمات کشاورزی دقیق شده است.

شرکت کشتیار تا به حال توانسته است با پایش چند ده هزار هکتار از اراضی کشاورزی، کشت و صنعت‌ها و کشاورزان خرده مالک در کشور خدمات کاربردی خود را به مشتریان ارائه نماید و تجربیات ارزشمندی در این مسیر کسب کند.

هدف کشتیار استفاده آسان از تکنولوژی سنجش از دور و ماهواره‌ها در پایش زمین‌های کشاورزی است.

کشاورزی از راه دور با سامانه هوشمند کشتیار

 کشاورزان به ابزارهای کارآمد و عینی برای نظارت بر محصولات خود، ارزیابی عملیاتی زراعی، برنامه‌ریزی مقدار و محل کوددهی و اقدامات حفاظت از محصول، نیاز دارند.

کشت‌یار تلاش می‌کند با جمع‌آوری داده‌های ماهواره‌ای و تلفیق آن با دانش کشاورزی، سرویسی مطمئن، دقیق و منعطف را به کشاورز ارائه دهد.

 کاربردهای سنجش‌ از دور و تصاویر ماهواره‌ای در زمینه کشاورزی بسیار گسترده و متنوع است.

یکی از مهمترین این کاربردها، توانایی تشخیص محصولات زراعی استراتژیک و همچنین پایش وضعیت کیفی و سلامت محصول بر پایه داده‌های سنجش از دور است.

 با استفاده از تصاویر ماهواره‌های مختلف می‌توان پارامترهای متفاوتی از سطح زمین را مورد مطالعه قرار داد.

به طور کلی پارامترهایی از قبیل موارد زیر را می‌توان از سطح زمین به وسیله داده‌های دریافتی از ماهواره‌ها استخراج نمود. تمامی این پارامترها به شما کمک می‌نماید تا کیفیت و میزان عملکرد محصولات زراعی خودتان را بدون صرف هزینه خاصی ارتقاء ببخشید.

  1.  پایش سطح زیر کشت محصولات زراعی
  2. تشخیص نوع مصولات استراتژیک
  3.  بررسی تنش‌های سرمازدگی و گرمازدگی
  4.  تغییر نوع کاربری اراضی
  5.  تغییرات پوشش گیاهی
  6. سلامت محصول
  7.  یکنواختی توزیع محصول
  8. میزان رشد
  9. میزان عناصر غذایی
  10. مصرف آب
  11. داده‌های هواشناسی
  12. ارزیابی دقیق خسارت ناشی از وقوع سیل یا خشک‌سالی

این روش در مقایسه با سایر روش‌های جمع‌آوری اطلاعات از سطح زمین نظیر روش‌های پیمایش زمینی و پهپادها به مراتب کم هزینه‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. همچنین در این روش می‌توان داده‌ها را به صورت پیوسته در مدت زمان کوتاه‌تری آنالیز کرد. 

 از این‌ رو در زمینه کشاورزی نیز استفاده از تصاویر ماهواره‌ای می‌تواند تأثیرات قابل‌ توجهی در مدیریت اراضی داشته باشد. 

همچنین کشتیار این امکان را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می‌دهد که بتوانند بدون مراجعه به مزرعه‌هایشان، با دریافت داده‌های ماهواره‌ای کاملاً ساده، قابل فهم و کاربردی به صورت پیوسته سه الی پنج روز یکبار از وضعیت محصولات خود در جای جای زمین با خبر شوند.

از طرفی کشاورزان می‌توانند با استفاده از سامانه کشتیار نقاط دارای مشکل را در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی و وضعیت زمین خود را در آسیب پذیرترین نقاط کنترل کنند و در نهایت علاوه بر کاهش هزینه‌ها، سود خود را افزایش می‌دهند.

 

کشاورزان و باغداران موقعیت زمین خود را در پنل ثبت کنند و توسط کشت‌یار، نقشه‌های ماهواره‌ای به طور پیوسته با بروزترین تصاویر دریافت شده از ماهواره بر زمین خود بدون اینکه حضور فیزیکی داشته باشد، نظارت کنند و وضعیت زمین خود را از جنبه‌های مختلف مشاهده کنند

 

و همچنین با تحلیل و بررسی نمودارهای تغییرات مراحل رشد محصولات خود، می‌توانند دید مناسبی در مورد روند تغییرات وضعیت زمین و همچنین مقایسه نسبت به حالت استاندارد محصولات خود را در اختیار داشته باشند و مشکلات سد راه خود را حل کنند.

 

و همچنین با کمک توصیه‌های هوشمند سامانه کشتیار می‌توانند با مصرف به موقع و به اندازه نهاده‌های کشاورزی، در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنند.

 

کشاورزان می‌توانند فعالیت‌های کلیدی انجام شده در مزرعه خود را در این سامانه ثبت و تمامی اطلاعات را در طول فصل زراعی ذخیره کنند، این سامانه به کشاورزان امکان تجزیه و تحلیل تاریخچه زمین و اتخاذ تصمیم‌های مدیریتی دقیق‌تر را می‌دهد.

 

طبق بررسی‌هایی که در فضاپایه کشت‌یار انجام شده، به دلیل وجود آفات، 40 درصد عملکرد زمین‌های کشاورزی کاهش پیدا کرده است. همچنین به دلیل اینکه 90 درصد کشاورزی به صورت کاملاً سنتی انجام می‌شود، که از این نظر عملکرد و حاصلخیزی زمین‌های کشاورزی به شدت دچار کاهش شده است و با این روند امنیت غذایی مورد تهدید است.

 

امروزه یکی از اساسی‌ترین ارکان امنیت، امنیت غذایی بوده که کاملاً به کشاورزی وابسته است که با استفاده از روش‌ها و تکنولوژی روز دنیا امکان‌پذیر است.

برای مشاوره تماس بگیرید، با احترام پاسخگوی شما هستیم: 02188938296 – 28426521-0

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال نظر